VR Technologie

Aankomende meeslepende modeshow ‘The Fabric Of Reality’ belooft de toekomst van VR-tentoonstellingen

Ga hands-on met “sculpturale kledingstukken” van drie gerenommeerde ontwerpers in deze unieke digitale showcase.

Aankomende meeslepende modeshow ‘The Fabric Of Reality’ belooft de toekomst van VR-tentoonstellingen

Verizon Media’s met een Emmy bekroonde meeslepende content-huis RYOT werkt samen met Kaleidoscope, het Fashion Innovation Agency en The Museum of Other Realities aan een unieke modetentoonstelling die volledig vanuit VR plaatsvindt.

Aankomende meeslepende modeshow ‘The Fabric Of Reality’ belooft de toekomst van VR-tentoonstellingen

Vanaf 29 juli kunnen degenen met pc VR-headsets inloggen bij het Museum of Other Realities, dat gratis beschikbaar is op zowel Oculus als Steam, en zich onderdompelen in een modeshow van de volgende generatie. The Fabric of Reality, samengesteld door het Fashion Innovation Agency, zal het werk van drie gerenommeerde ontwerpers tonen, zodat bezoekers elk van hun “sculpturale kledingstukken” in realtime kunnen bekijken en ermee kunnen communiceren.

Naast de tentoonstellingsruimte kunnen bezoekers meer over elk stuk te weten komen door door een van de drie “Storyworld” -portalen te reizen en ze naar een op zichzelf staand universum te brengen op basis van de beoogde emotionele impact van elk stuk.

Volgens Verizon Media kunnen bezoekers genieten van een unieke ervaring, geïnspireerd door de volgende ontwerpers:

“Interactieve, meeslepende digitale ervaringen zijn de toekomst van live-evenementen – of het nu gaat om het versterken van analoge ervaringen of pure digitale evenementen. Ontwerpers en makers willen een verhaal vertellen met hun creaties en een virtuele wereld zoals we die tot leven brengen met het Museum of Other Realities, stelt hen in staat om zoveel meer te vertellen over het verhaal achter hun ontwerpen. ” zei Mark Melling, hoofd EMEA bij RYOT.

“We hopen dat The Fabric of Reality een wereld van mogelijkheden zal openen voor de toekomst van mode en andere live-evenementen, samen met inspiratie en plezier voor modeliefhebbers over de hele wereld.”

The Fabric of Reality begint op 29 juli en loopt 12 maanden via The Museum of Other Realities, gratis beschikbaar op Oculus Rift / Rift S- en SteamVR-headsets. In het verleden heeft het meeslepende kunstplatform een ​​verscheidenheid aan virtuele evenementen georganiseerd, waarvan de meest recente een virtuele vertolking is van Marché Du Film van Cannes XR.

“Het is van vitaal belang dat de mode-industrie het potentieel van meeslepende technologieën erkent om elk element van hoe het creëert en communiceert, inclusief dat meest iconische moment – de catwalk zelf, te revolutioneren”, voegt Matthew Drinkwater, hoofd van Fashion Innovation Agency toe. “Dit project zal de live showervaring opnieuw vormgeven en een inspirerende inkijk geven in de virtuele toekomst van mode.”

LEZEN  Met de Real VR Fishing ‘Together Edition’ -update kun je uitwerpen met vrienden

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *