VR Technologie

First-Person Sonic VR-fanspel ‘Virtua Sonic’ op weg naar pc-VR

Navigeer door een reeks hogesnelheidsobstakels als ’s werelds snelste zoogdier in deze door fans gemaakte ervaring.

First-Person Sonic VR-fanspel ‘Virtua Sonic’ op weg naar pc-VR

Virtua Sonic is in september beschikbaar voor demo op de jaarlijkse Sonic Amateur Games Expo en is een supersnelle VR-ervaring geïnspireerd op ieders favoriete snelvoetige egel waarin spelers door aangepaste zones racen terwijl ze munten verzamelen en vijanden verslaan met behulp van een verscheidenheid aan speciale vaardigheden .

First-Person Sonic VR-fanspel ‘Virtua Sonic’ op weg naar pc-VR

In de meegeleverde video kunnen we de speler door een handvol kleurrijke omgevingen zien sprinten. Om te kunnen rennen, pompen spelers hun armen in een ritmische beweging die vergelijkbaar is met die van bestaande VR-games zoals Survios ’Sprint Vector. Door naar beneden te zwaaien en de trekker in te drukken, kunnen spelers springen om verhoogde gebieden te bereiken; terwijl ze in de lucht hun armen naar achteren kunnen zwaaien om een ​​homing-aanval uit te voeren op specifieke doelen, of ze omhoog kunnen brengen om op de grond te stampen.

Het zou natuurlijk geen Sonic-game zijn zonder de beroemde ‘Spin Attack’ of ‘Rolling’. Spelers kunnen hun armen kruisen, staand of halverwege de run, om extra snelheid op te bouwen en moeilijkere obstakels aan te pakken, zoals bijna verticale hellingen en de beruchte shuttle loop of ‘loop-de-loop’.

Volgens de maker van games is het idee achter Virtua Sonic om de grenzen van VR-gaming te verleggen. Meer specifiek, hoe je comfortabele bewegingen met hoge snelheid in VR kunt maken zonder bewegingsziekte bij de speler te veroorzaken.

“In mijn onderzoek heb ik ontdekt dat het niet noodzakelijkerwijs beweging zelf is die spelers bewegingsziekte geeft, maar een gebrek aan verwachting over hoe die beweging zich zal gedragen”, aldus de ontwikkelaar van SuperSonic68 op YouTube.

“Bijvoorbeeld: een achtbaan VR-ervaring is volledig buiten de controle van de speler. Ze hebben geen zeggenschap over wat ze doen en wanneer er dingen met hen gebeuren. Evenzo, als een VR-bewegingssysteem een ​​speler beweegt op een manier die hij niet verwacht, kan dat hem ook desoriënteren. Als zodanig, zolang de speler het gevoel heeft dat hij zichzelf te allen tijde onder controle heeft, zou bewegingsziekte geen belemmering voor de speler moeten zijn. “

Virtua Sonic zal in september beschikbaar zijn voor demo op SAGE 2020 voordat het wordt gelanceerd op alle SteamVR-compatibele headsets, inclusief HTC Vive, HTC Vive Pro, Windows Mixed Reality, Valve Index, Oculus Rift, Oculus Rift S, Oculus Quest via Oculus Link en de Pico Neo 2 (alleen Streaming Assistant).

De ontwikkelaar heeft bevestigd dat Virtua Sonic alleen op maat gemaakte kaarten zal bevatten om mogelijke juridische problemen te voorkomen. Ik hoop dat Sega een oogje dichtknijpt voor dit opwindende project.

LEZEN  De AR-zwembril van FORM werkt nu in open water

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *