VR Technologie

Hier is een eerste blik op de ‘Prince Of Persia’ VR Escape Room van Ubisoft

Stop, vertraag en spoel de tijd terug in deze locatiegebaseerde VR-ervaring voor meerdere spelers, geïnspireerd op de klassieke franchise.

Hier is een eerste blik op de ‘Prince Of Persia’ VR Escape Room van Ubisoft

Afgelopen februari plaatste de in Duitsland gevestigde studio Ubisoft Düsseldorf een reeks vacatures op zoek naar een levelontwerper, verhalende ontwerper en personagekunstenaar om te helpen bij een gloednieuwe VR-game gebaseerd op een van de “beste IP’s”. Dit leidde natuurlijk tot een wervelwind van speculaties over welke van de originele titels van Ubisoft de VR-behandeling zouden krijgen.

Hier is een eerste blik op de ‘Prince Of Persia’ VR Escape Room van Ubisoft

Het bedrijf heeft al twee Assassin’s Creed locatiegebaseerde ervaringen uitgebracht in VR-arcades, maar er zijn nog genoeg andere eigendommen om te verkennen, waaronder Splinter Cell, Rainbow Six, Watch Dogs, Ghost Recon, Rayman, Far Cry en The Division.

Hier is een eerste blik op de ‘Prince Of Persia’ VR Escape Room van Ubisoft

Vandaag bood het bedrijf ons onze eerste blik op het mysterieproject, waarbij Prince of Persia: The Dagger of Time werd onthuld, een multiplayer locatiegebaseerde VR-escape room gebaseerd op de langlopende actie-avontuurfranchise met dezelfde naam.

Hier is een eerste blik op de ‘Prince Of Persia’ VR Escape Room van Ubisoft

Gelegen tussen de gebeurtenissen van de originele trilogie (Sands of Time, Warrior Within, The Two Thrones), heeft The Dagger of Time teams van twee, drie of vier spelers die zich fysiek een weg banen door een oud complex vol met een verscheidenheid aan obstakels en puzzels om te overwinnen.

Hier is de primeur: Kaileena heeft jou en je bondgenoten naar het fort van de tijd gestuurd om een ​​kwaadaardige magiër te stoppen met behulp van de legendarische zandloperkamer. Volgens Ubisoft zal The Dagger of Time veel nadruk leggen op teamwork, waarbij spelers op de juiste manier moeten communiceren terwijl ze omgaan met objecten, een verscheidenheid aan oude puzzels oplossen en om obstakels heen klimmen.

Spelers hebben zelfs controle over speciale krachten, waaronder de mogelijkheid om de tijd te stoppen, te vertragen en om te keren. Volgens Ubisoft is er geen voorkennis van eerdere Prince of Persia-games vereist om van The Dagger of Time te genieten. Hoewel ik zeker weet dat hardcore fans van de serie ongetwijfeld teleurgesteld zijn over de onthulling van vandaag, is het geweldig om te zien dat Ubisoft locatiegebaseerd entertainment blijft omarmen. Persoonlijk was ik een grote fan van Triotech’s Assassin’s Creed ©: The Temple of Anubis VR-doolhof.

Nog geen woord over een officiële releasedatum. Geïnteresseerden kunnen hier de dichtstbijzijnde ondersteunde locatie vinden.

LEZEN  Fundamentele chirurgie ‘Onderwijsruimte’ laat medische studenten samenwerken in VR

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *