VR Technologie

Kai XR: VR naar de klas, één headset tegelijk

Kai Frazier is een vrouw met een missie die wil weten waarom we geen technologie voor kinderen bouwen.

Kai XR: VR naar de klas, één headset tegelijk

De toegewijde Techstars-ondernemer heeft altijd een passie getoond voor het moeilijke, maar lonende werk van het lesgeven aan studenten. In 2017 bezegelde ze haar toewijding aan het goede doel door bijna al haar bezittingen te verkopen en door het land te trekken om Kai XR op te richten, een meeslepende ‘edtech’-start-up die erop gericht is opkomende technologie in handen te krijgen van de volgende generatie.

Kai XR: VR naar de klas, één headset tegelijk

Zolang ze zich kan herinneren, heeft Frazier met kinderen willen werken en zichzelf een “voor altijd leraar” genoemd. Sterker nog, ze begon op 17-jarige leeftijd als assistent in het klaslokaal van haar voormalige lerares in de Chesapeake, Virginia, waar haar toen zesjarige zus in de eerste klas zat.

Kai XR: VR naar de klas, één headset tegelijk

“[In] de middelbare school was ik dakloos. De enige manier waarop ik mijn zus kon zien, was door in haar klas te zijn ‘, vertelt Frazier. “Ik weet uit de eerste hand hoe het is om nergens toegang toe te hebben. Hoe zou mijn leven zijn geweest als ik meer wist over mijn omgeving [en geschiedenis]? Ik heb mijn buurt nooit echt verlaten. “

Kai XR: VR naar de klas, één headset tegelijk

Persoonlijk ondervond ze het gebrek aan middelen die beschikbaar waren voor opvoeders, waardoor Frazier op weg was om anderen te helpen. “Daarom kan ik met kinderen werken en het is ook hoe ik kinderen echt kan lezen (en begrijpen), wat er mis is of wat ze nodig hebben omdat ik niet had wat ik nodig had,” zegt ze.

Kai XR: VR naar de klas, één headset tegelijk

Na jaren les te hebben gegeven op de lagere school, verliet ze tijdelijk het klaslokaal om te werken in zowel het United States Holocaust Memorial Museum als het Smithsonian National Museum of African American History and Culture, maar voelde zich opnieuw aangetrokken tot onderwijs. Deze keer wilde ze echter de kracht van tentoonstellingen en meeslepende technologie naar voren brengen in haar educatieve inspanningen.

Kai XR: VR naar de klas, één headset tegelijk

“[Ik] realiseerde me dat er een drempel was om toegang te krijgen tot het ervaren van educatieve tools, installaties en tentoonstellingen, dus ik wilde VR gebruiken om dat allemaal naar mijn studenten te brengen”, zegt Frazier. Ze begon zich af te vragen wie technologie echt diende en beschouwde cyber-spijbelen, een slechte opkomst vanwege beperkte toegang tot technologie, als een groot probleem.

Volgens het Pew Reseach Center worstelt bijna een op de vijf tieners om hun studie af te ronden vanwege een gebrek aan technologie, inclusief alles van supersnelle internetverbindingen tot de juiste hardware – dit staat bekend als de ‘huiswerkkloof’. De studie deelt verder nog een verontrustende statistiek: 35-45% van de tieners die studeren uit gezinnen met een laag inkomen, vertrouwt alleen hun telefoon om hun schoolwerk te doen. De cijfers zijn zelfs nog erger voor zwarte en Spaanse huishoudens.

Frazier wist dat ze eerst de digitale kloof in de klas moest aanpakken. In het begin van Kai XR documenteerde ze in haar eigen tijd monumenten en historische locaties met haar eerste 360-camera, maar nu helpen haar eigen studenten haar met het produceren en vertalen van content terwijl ze curator is voor educatieve content voor alle leeftijden.

Freddy Lopez, een honoursstudent aan de George Mason University en een voormalig student van Frazier, hielp de oprichter van de startup bij het vertalen van enkele van haar 360 werken in het Spaans, zoals een clip over Dr.Martin Luther King Jr.

Als een Guatemalteekse immigrant die als kind naar de Verenigde Staten reisde, worstelde Lopez in de klas vanwege de taalbarrière. Met geduld en vastberadenheid haalde hij zijn leeftijdsgenoten in en dacht hij na over hoe technologie, net als mixed reality, “barrières voor kennis kan vernietigen”, zoals hij schrijft.

Uiteindelijk vroeg Frazier Lopez om te helpen met het vertalen van VR-video’s voor haar andere ESL-studenten. “Toen ik mevrouw Frazier hielp met haar Martin Luther King Jr. VR-ervaring, realiseerde ik me dat ik had kunnen profiteren van tools zoals die van Kai XR,” deelt Lopez. “VR kan studenten zoals ik in staat stellen om een ​​wereld te ontdekken die ik niet kon ontdekken tijdens mijn tijd op de middelbare school en zelfs in de vroege jaren van de middelbare school. VR had me in staat kunnen stellen om via visuele methoden over onderwerpen te leren, terwijl ik gewoon niet kon begrijpen wat mijn leraren zeiden. Vooral voor allochtone studenten [voor wie] veel van de vakken die worden onderwezen, zijn gloednieuw. VR kan studenten helpen de stof beter te begrijpen door hands-on te leren. Bovendien is het ook veel leuker dan alleen maar naar lezingen luisteren! “

Een andere voormalige student van Frazier’s en George Mason-studenten, Dung Ngo, werkte ook om vertalingen van Kai XR-inhoud aan te bieden voor toekomstige studenten. Ze is op negenjarige leeftijd naar de VS verhuisd en is dankbaar voor het aantal nieuwe kansen dat ze via edtech heeft kunnen opdoen.

Voordat Ngo VR in de klas gebruikte, was ze zich niet bewust van de toegankelijkheid en het bereik dat het zou kunnen bieden. “Door mijn eerste ervaring met Kai XR realiseerde ik me hoe nuttig een investering in technologie kan zijn voor studenten van titel 1-scholen (federaal gefinancierd) en studenten met een lage sociaaleconomische achtergrond. Veel openbare scholen hebben niet altijd genoeg budget om studenten de kans te geven op excursie te gaan. “

Ngo begrijpt de grote ongelijkheid tussen scholen in de Verenigde Staten en over de hele wereld, en vooral

LEZEN  Shadow Of Valhalla: A Super Gory VR-avontuur geïnspireerd door Game Of Thrones

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *