VR Technologie

Makers van Pokémon GO & Sleep werken niet meer samen aan AR-theaterervaringen

Niantic en Punchdrunk om 10 nieuwe meeslepende theaterervaringen te produceren, aangedreven door augmented reality.

Makers van Pokémon GO & Sleep werken niet meer samen aan AR-theaterervaringen

Als het gaat om locatiegebaseerde AR-gaming, staat de in San Francisco gevestigde ontwikkelaar Niantic aan de top van de voedselketen. Pokémon GO bleek een enorme hit bij de release in 2016, met een trouwe aanhang van toegewijde spelers van over de hele wereld. Harry Potter: Wizards Unite heeft ook miljoenen downloads gezien sinds de release in juni 2019, waardoor het bedrijf miljoenen heeft gegenereerd en wekelijks nieuwe updates blijft bieden.

Makers van Pokémon GO & Sleep werken niet meer samen aan AR-theaterervaringen

Deze week werd aangekondigd dat Niantic zal samenwerken met het Britse meeslepende theatergezelschap Punchdrunk om een ​​verzameling nieuwe AR-ervaringen te ontwikkelen en te lanceren die interactieve verhalen naar nieuwe gebieden van betrokkenheid en entertainment zullen duwen.

Punchdrunk vond de theaterervaring opnieuw uit met hun productie van Sleep No More, een vernieuwde versie van Shakespeares klassieke tragedie, Macbeth. Door de creatieve visie van het Punchdrunk-team wordt Macbeth gepresenteerd door een donkere en humeurige filmische lens geïnspireerd op gothic film noir. In plaats van het verhaal vanaf de zijlijn te zien spelen, wordt het publiek ondergedompeld in de productie en omringd door de cast.

Toeschouwers dragen een masker tijdens de productie; zo vertel je wie een toeschouwer is en wie er in de cast zit. Je kunt geen interactie hebben met de cast, maar je bent vrij om over het podium te bewegen zoals je wilt. Elke keer dat je gaat, zal de ervaring anders zijn, afhankelijk van je pad.

Door de AR-expertise van Niantic en de unieke meeslepende verhalen van Punchdrunk samen te brengen, ontstaat een nieuwe vorm van door AR aangedreven theater dat de horizon van interactief entertainment voor het publiek van de 21e eeuw verder zal uitbreiden.

Er zijn 10 nieuwe AR-ervaringen in ontwikkeling, waarvan sommige een AR-headset nodig hebben om toegang te krijgen. Elke app heeft zijn eigen unieke gameplay-aanbod. Net als bij Pokémon GO en Harry Potter: Wizards Unite, zullen sommige games je het huis uit helpen en je omgeving verkennen, terwijl je voor andere misschien interactie hebt met vrienden en vreemden van over de hele wereld.

Het allereerste streven tussen de twee bedrijven is om het iconische spel CATAN tot leven te zien komen als een wereldwijde AR-ervaring die je omgeving verandert in een levensgroot spelbord.

John Hanke, CEO van Niantic, liet doorschemeren hoe de gameplay eruit zou kunnen zien tijdens een gesprek met Wired, waarin hij een ervaring beschrijft waarbij spelers fysiek naar echte locaties moeten reizen op zoek naar digitale aanwijzingen die in hun lokale wijken en steden verborgen zijn. Wanneer u op een aangewezen locatie aankomt, moet u scannen, vegen of een specifieke beweging uitvoeren om interactie te hebben met de digitale inhoud.

Niantic heeft jaren besteed aan het in kaart brengen van de echte wereld voor zijn wereldwijde AR-engine. In feite worden Pokémon GO, Harry Potter en hun eerdere game Ingress allemaal aangedreven door deze enorme digitale kaart. CATAN meenemen met de visie van Punchdrunk zal zeker verbluffend leuk zijn.

In een officiële verklaring zei Felix Barrett, artistiek directeur van Punchdrunk: “Het is enorm opwindend om de krachten te bundelen met het meest vooraanstaande AR-bedrijf ter wereld. Bij Punchdrunk creëren we rijkelijk filmische 3D-werelden waarin het publiek de omgeving kan verkennen, aanraken en ruiken; waar de grenzen tussen realiteit en fantasie niet te onderscheiden zijn, ”eraan toevoegend:“ Degenen die Sleep No More hebben gezien, vergelijken de ervaring vaak met hoe het voelt om een ​​videogame binnen te lopen. Wat gebeurt er als je dat gevoel van avontuur meeneemt naar de echte wereld? Breek de muren af ​​en de wereld wordt jouw podium. “

Het samenvoegen van de werelden van AR en meeslepend theater zal ongetwijfeld verstoren wat als de norm voor entertainment wordt beschouwd. Het zal de regels van het genre ombuigen op een manier die zeker een blijvende indruk zal achterlaten en het meeslepende AR-theater naar nieuw terrein blijft duwen.

Als u geïnteresseerd bent, kunt u zich aanmelden voor de CATAN-bètaversie door hier te klikken.

Hallo, mijn naam is Bobby Carlton. Als ik de wereld van meeslepende technologie niet verken, schrijf ik rocknummers over verloren liefde. Ik wil ook vermelden dat ik 25 push-ups achter elkaar kan doen.

LEZEN  Meer afbeeldingen van de veronderstelde Oculus Quest 2, Leaker-hints op 15 september onthullen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *