VR Technologie

‘Microsoft Flight Simulator’ krijgt dit najaar VR-ondersteuning, maar er is een vangst

Gisteren bevestigde Microsoft via een gezamenlijke persconferentie met ontwikkelaar Asobo Studio dat Microsoft Flight Simulator 2020 in feite officiële VR-ondersteuning zal krijgen, te beginnen met de aankomende HP Reverb G2 later dit jaar.

‘Microsoft Flight Simulator’ krijgt dit najaar VR-ondersteuning, maar er is een vangst

Volgens Microsoft is VR-ondersteuning gratis voor alle eigenaren van de game. Ondersteuning komt als eerste beschikbaar voor de aankomende 4K VR-headset bij de lancering dit najaar, gevolgd door extra VR-apparaten ergens op een later tijdstip. Volgens videogamepublicatie Polygon werkt Asobo Studio aan compatibiliteit voor de HTC Vive, Oculus Rift en Valve Index.

‘Microsoft Flight Simulator’ krijgt dit najaar VR-ondersteuning, maar er is een vangst

“De allereerste feedback die uit [onze aankondiging op de E3 kwam] was]:‘ Oh mijn God! Dit wordt het beste VR-ding ooit. Ze kunnen maar beter VR hebben! ”, Zei Jorg Neumann, hoofd van Microsoft Flight Simulator, tijdens een interview met Polygon. “We zeiden meteen:‘ Ja, we moeten dit nu doen. ’We hebben er een team aan toegevoegd en zijn toen een partnerschap aangegaan met HP.”

‘Microsoft Flight Simulator’ krijgt dit najaar VR-ondersteuning, maar er is een vangst

Microsoft Flight Simulator 2020, dat op 18 augustus aankomt op Windows-pc, biedt spelers de kans om tientallen echte luchtvaartuigen te besturen in een 3D-simulatie van de hele planeet. De game maakt gebruik van een combinatie van kunstmatige intelligentie, fotogrammetrie, machine learning, procedurele generatie en meer dan twee petabytes aan Bing-gegevens om een ​​bijna fotorealistische recreatie van de aarde te genereren, inclusief alle 37.000 luchthavens.

Volgens Asobo heeft elke speler toegang tot alle 37.000 luchthavens, ongeacht welke versie van de game ze kopen. Het enige verschil is dat verschillende van deze luchthavens er beter uitzien voor Deluxe- en Premium-spelers.

“De premium build of deluxe build is geen barrière”, zegt Sebastian Wloch, CEO van Asobo Studio. “Mensen die de norm hebben, worden niet geblokkeerd; elke luchthaven ter wereld is er. In feite is de hele planeet naadloos aanwezig en kun je vliegen, landen op elke luchthaven ter wereld. … De luchthavens zijn er allemaal, ze hebben luchtfoto’s van Bing, ze zijn allemaal erg realistisch, maar de gebouwen worden automatisch gegenereerd door AI en het genereren van procedurele gebouwen. “

Alsof dat nog niet cool genoeg is, kan Microsoft Flight Simulator real-time weers- en luchtverkeersgegevens in realtime volgen. Dit betekent dat virtuele piloten zij aan zij kunnen vliegen met daadwerkelijke vluchten en door echte stormen terwijl ze zich voordoen.

Microsoft Flight Simulator wordt op 18 augustus gelanceerd op Windows-pc. Degenen die geabonneerd zijn op de Xbox Games Pass hebben op de eerste dag toegang tot de standaardeditie met een optie om te upgraden naar Deluxe of Premium. Asobo zal de game na de lancering blijven ondersteunen met een reeks gratis en betaalde DLC. Elke maand worden kleinere updates uitgebracht, samen met elke twee tot drie maanden grotere, baanbrekende updates. Een van deze updates zal de introductie van helikopters met zich meebrengen, waardoor een geheel nieuwe laag gameplay aan de ervaring wordt toegevoegd.

LEZEN  ‘Beat Sabre’ Music Pack voegt 11 klassieke Linkin Park-nummers toe

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *