VR Technologie

Ruimteschaal VR-avontuur ‘Eye Of The Temple’ laat je vallen ontwijken zoals Indiana Jones

Loop fysiek, balanceer en baan je een weg door deze unieke fysieke VR-puzzelplatformer.

Ruimteschaal VR-avontuur ‘Eye Of The Temple’ laat je vallen ontwijken zoals Indiana Jones

Na vier jaar van ontwikkeling heeft de Deense onafhankelijke game-ontwikkelaar Rune Skovbo Johansen eindelijk een speelbare demo uitgebracht voor zijn langverwachte VR-ervaring op kamerschaal, Eye of the Temple, die spelers de kans biedt om in de schoenen van Indiana Jones te stappen en fysiek te lopen. , balanceren, ontwijken en zich een weg banen door tempels van hoogtevrees-inducerende omgevingen met hun eigen twee voeten.

Ruimteschaal VR-avontuur ‘Eye Of The Temple’ laat je vallen ontwijken zoals Indiana Jones

De Eye of the Temple: First Steps-demo is nu beschikbaar op SteamVR via de officiële Discord-game en opent een groot deel van de verraderlijke tempel van de game, waardoor we de kans krijgen om met ons eigen lichaam door een verscheidenheid aan boobytraps en bewegende platforms te navigeren. Gewapend met alleen een zweep en een fedora van bontvilt, moet je je een weg banen door een overvloed aan gevaarlijke obstakels door puzzels op te lossen en dodelijke vallen te ontwijken.

Ruimteschaal VR-avontuur ‘Eye Of The Temple’ laat je vallen ontwijken zoals Indiana Jones

Dit is waar Eye of the Temple zich onderscheidt van veel andere VR-platformgames; in plaats van te vertrouwen op kunstmatige voortbeweging of teleportatie, bewegen spelers zich fysiek door hun speelruimtes met hun eigen twee voeten, wat resulteert in een veel boeiender meeslepende ervaring.

“Het is moeilijk om uit first person-opnames over te brengen hoe je overal met alleen je eigen voeten rondrijdt, zonder teleportatie, kunstmatige voortbeweging of andere afleidingen die je uit de onderdompeling halen”, zei Rune Skovbo Johansen in een officiële release. “De nieuwe mixed reality-trailer laat het beter zien, en nu met de demo kun je het ook zelf ervaren.”

Ondanks dat het spel zo’n grote hoeveelheid lichamelijkheid van de speler vereist, is er slechts 2m x 2m ruimte nodig om te spelen. Dit komt grotendeels door het bedrieglijk eenvoudige kaartontwerp van Johansen. Om spelers over grote afstanden te vervoeren en ze tegelijkertijd opgesloten te houden in hun speelruimtes, maakt de ontwikkelaar zwaar gebruik van drijvende platforms, rollende tonnen en verschillende andere bewegende elementen. Dit stelt hem in staat om de speler in het spel strategisch te herpositioneren en tegelijkertijd hun speelruimte in de echte wereld te maximaliseren.

Het is moeilijk in woorden uit te leggen. Gelukkig heeft Johansen een geweldige mixed reality-trailer toegevoegd als onderdeel van de release van de demo’s om de lichamelijkheid van de game en het indrukwekkende kaartontwerp beter te laten zien.

Soms wordt je pad echter geblokkeerd door verschillende obstakels en boobytraps. Met je zweep kun je bepaalde triggers en hendels activeren, waardoor je toegang krijgt tot nieuwe gebieden en items. Dit is ook handig bij het vechten tegen vijanden, zoals gigantische vliegende kevers. Je bent ook uitgerust met een zaklamp die ook kan worden gebruikt om bepaalde gebeurtenissen te activeren. Kijk tijdens het verkennen uit naar clusters van waardevolle rode robijnen die door je ruimte zweven en verborgen zijn in oude potten.

Als je eenmaal de tempel onder de knie hebt, of in ieder geval de porties die beschikbaar zijn als onderdeel van de demo, kun je de speedrun-modus uitproberen. In deze zenuwslopende gamemodus verhoogt elke stap die je zet de snelheid van elk drijvend platform en rollend vat, en verandert uiteindelijk in een chaotische clusterfudge die misselijk kan zijn voor zelfs de meest doorgewinterde VR-gebruiker.

Hoewel degenen die hun VR-benen nog niet hebben ontwikkeld, aanvankelijk een beetje bewegingsziekte kunnen voelen, vooral als het gaat om de rollende lopen, biedt Eye of the Temple een verfrissende verandering van tempo ten opzichte van de kunstmatige voortbeweging die in de meeste andere titels aanwezig is. Toen ik in 2016 voor het eerst over het project hoorde, heb ik reikhalzend uitgekeken naar de kans om de unieke door locomotie aangedreven omgevingen te verkennen, en het volstaat om te zeggen dat de demo van First Steps niet teleurstelde.

Degenen die het zelf willen uitproberen, kunnen toegang tot de gratis demo aanvragen via het officiële Eye of the Temple Discord.

LEZEN  J-Pop Superstar Hatsune Miku krijgt haar eigen VR-themapark

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *